Strategische Partnerschaft aka Product Placement. Chefredakteur Max Dax erklärt im taz-Interview wie die SPEX-Kantine zu einer Tonne Nudeln kommt: ↑„Pasta für uns, das Impressum für sie“ und wir erfahren nebenbei, dass die SPEX-Auflage jetzt 20% höher ist als vor dem Umzug.
Und nämlicher Max Dax hat gerade bei Suhrkamp ein Buch mit Interviews veröffentlicht (↑Dreißig Gespräche), das die Süddeutsche ↑heute lauwarm bespricht.
FAZ-CD der Woche:↑ Son Volt
The Quietus interviewt Stuart Moxham von den Young Marble Giants: ↑Colossal Youths
The Independent über Monsters of Folk: ↑Folk has a new supergroup
The Montreal Mirror
Lars Ulrich from Metallica is somebody who just really gets my gander up. You can tell the other guys in the band are cool and used to just be serious heshers who were probably whacked out on meth and would’ve kicked your ass in the ’80s. On the other hand, you have Lars, who is just this swishy Mary who grew his hair long, put on a denim jacket and infiltrated this cool gang. The only time I met him, he was wearing a golf pantsuit and everybody was wondering who this fat golfer dude was acting like an asshole in our backstage area
Austin 360 über M.Ward: ↑Even bad songs have a use
Clash Music ↑interviewt Matt Pryor von den reformierten Get Up Kids.
The Avett Brothers: ↑Almost in the front row
PopMatters: ↑‘Purple’ afterglow: 25 years ago, film and soundtrack turned Prince into a megastar
↑One Hit Wonder: Paul Hardcastle
Richard Riegel, langjähriger Creem-Autor erinnert sich an eine „Pilgerreise“ vor 35 Jahren zu Lester Bangs und eine Weisheit, die heute mehr denn je gilt: ↑There’s No Money in Rock Writing! (Hinternet-Mitarbeiter wissen, was gemeint ist).
Bei intro hat man schon Distelmeyers „Heavy“-Album gehört – ↑Song für Song.
Legal Downloads:
Daytrotter-Session mit ↑Shilpa Ray and Her Happy Hookers